Per 4 metus nealkoholinio alaus, vyno ir sidro paklausa išaugo dvigubai

Gėrimų, iš kurių pašalintas alkoholis, ir alkoholinių gėrimų – tiek stipriųjų, tiek silpnųjų – santykis pagal nuperkamą kiekį 2014 metais Lietuvoje buvo 1 su 79, rodo prekybos tinklo „Maxima“ duomenys. O 2017-ųjų sausio–rugpjūčio mėnesiais šis santykis siekia 1 su 29. Palyginus tą patį laikotarpį – sausio–rugpjūčio mėnesius – 2014-aisiais ir šiemet, nealkoholinių alaus, vyno ir sidro paklausa išaugo dvigubai, o stipriųjų ir silpnųjų alkoholinių gėrimų nuperkama ketvirtadaliu mažiau.

Gėrimų, iš kurių buvo pašalintas alkoholis, paklausa 2015 metais augo 17 proc., 2016 metais – 10 proc., šiemet sausio–rugpjūčio mėnesiais – jau 61 proc. Aktyviausiai šiuos gėrimus be alkoholio perka daugiau sau galintys leisti 18–44, ypač 25–34, metų amžiaus pirkėjai. Daugiausia jų Vilniuje, Klaipėdoje, Gargžduose, Plungėje ir Molėtuose – taigi sostinėje, kurortiniuose ir kituose pajūrio regiono miestuose.

Priežastys – kintantis gyventojų būdas ir auganti pasiūla

„Pirkėjų įpročiai pastaruosius keletą metų tikrai labai keičiasi. Pastebime siekį gyventi sveikiau jų pasirinkimuose visuose savo parduotuvių skyriuose, alkoholinių gėrimų – ne išimtis. Progos, kuomet pasirenkamas nealkoholinis alus, vynas ar sidras, dažnėja. Juos geria nebe vien vairuojantieji ar besilaukiančios moterys, tačiau ir žmonės, siekiantys gyventi sveikiau; tai tampa savotiškai madinga. Kol kas ši mada ryškiausia sostinėje, bet pamažu plinta ir į kitus šalies miestus“, – sako lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ pirkimų departamento direktorė Vilma Drulienė.

Pasak jos, pajutę besikeičiančius šalies gyventojų įpročius, daugiau naujų gėrimų, iš kurių pašalintas alkoholis, rūšių suskubo pasiūlyti ir šalies gamintojai bei importuotojai. Bent keturi „Maximos“ tiekėjai per pastaruosius dvejus metus pradėjo tiekti naujų nealkoholinio alaus rūšių, dar du – nealkoholinio vyno, ir net keturi – nealkoholinio sidro.

Nealkoholinis alus muša rekordus

Absoliutus gėrimų, iš kurių pašalintas alkoholis, lyderis – nealkoholinis alus. Nealkoholinio alaus, įskaitant ir alaus kokteilius, šiemet iki rugpjūčio mėnesio imtinai „Maximose“ buvo nupirkta per 2 milijonus vienetų, nealkoholinio vyno – 134 tūkst. vienetų, nealkoholinio sidro – kiek daugiau nei 53 tūkst. vienetų.

„Maximos“ duomenimis, nealkoholinis alus sparčiai populiarėti pradėjo 2015 metais, tuomet jo pardavimai, lyginant su 2014-aisiais, augo 15 proc. Populiariausiu nealkoholiniu alumi tiek tuomet, tiek dabar yra „Švyturio“ darykloje verdamas pilsneris. Tačiau labai sėkmingai pirkėjų priimtas ir 2015-aisiais pasirodęs naujas kvietinis nealkoholinis alus, kuris tais metais tapo trečiu populiariausiu gėrimu, iš kurio buvo pašalintas alkoholis, šalyje, o šiemet – jau antru.

2016 metais nealkoholinio alaus kiekiniai pardavimai augo 7 proc. O šių metų sausio–rugpjūčio mėnesiais matomas jau 54 proc. pardavimų augimas. Šių metų naujiena, įsitaisiusi nealkoholinio alaus populiariausiųjų penketuke – „Utenos“ nealkoholinis kokteilis „Radler“.

Nealkoholinio alaus ir alaus kokteilių šiuo metu didžiausiose „Maximose“ – net 52 rūšys.

Pastarųjų metų naujienos – putojantis vynas ir sidras be alkoholio

Nealkoholinio vyno ir sidro rūšių „Maximos“ parduotuvėse – atitinkamai 33 ir 5. Populiariausias nealkoholinis vynas – „Alitos“, kurio iki rugpjūčio imtinai „Maximose“ nupirkta beveik 50 tūkst. vienetų. Nuo 2015-ųjų, kada „Alita“ pristatė pirmąjį putojantį nealkoholinį vyną, jo pardavimai kasmet auga po kelis šimtus procentų.

Populiariausias nealkoholinis sidras šiuo metu – obuolių skonio „Somersby“, kurio šiemet iki rugsėjo mėnesio jau buvo parduota apie 40 tūkst. vienetų. Visos penkios nealkoholinio sidro rūšys „Maximose“ – naujos, pasirodžiusios tik šiemet.