Ūkio plėtros skyriaus vedėjas paaiškino, kodėl Kaišiadoryse žiedinė sankryža įrengta prie „Norfos“ prekybos centro

Atsakydami į gyventojų paklausimus dėl žiedinės sankryžos Gedimino-Beržyno gatvių sankirtoje informuojame, kad ši  sankryža yra statoma pagal sudarytą trišalę sutartį tarp užsakovo –  Lietuvos automobilių kelių direkcijos, finansuotojo – UAB „Rivona“ ir Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos, pagal kurią LAKD pavedė UAB „Rivona“ projektuoti ir statyti žiedinę sankryžą kelio Žiežmariai –  Kaišiadorys ir Beržyno gatvės sankryžos važiuojamojoje kelio dalyje, o Kaišiadorių rajono savivaldybės administracija leido UAB „Rivona“ projektuoti ir kloti šaligatvius bei perkelti autobusų sustojimo aikštelę.

Užbaigus darbus, UAB „Rivona“ sukurtą turtą neatlygintinai perduoda LAKD prie Sususiekimo ministerijos ir Kaišiadorių rajono savivaldybei. Todėl informuoju, kad šiuo atveju UAB „Rivona“ skyrė savo lėšas šiai sankryžai projektuoti ir statyti, o ne Paukštininkų ir Gedimino gatvės sankryžai sutvarkyti. Šiuo metu pagal LAKD įgaliojimą Kaišiadorių rajono savivaldybės administracija vykdo viešąjį  pirkimą žiedinės sankryžos Gedimino ir Paukštininkų sankirtoje techninio projekto rengėjui parinkti. Techninį projektą planuojamą parengti 2017 metais, o statybos darbus planuojama pradėti 2018 metų II ketvirtyje.

Noriu paaiškinti, kad žiedinės sankryžos Gedimino-Beržyno gatvių sankirtoje techninis projektas yra suderintas su visomis institucijomis, atliktas saugaus eismo auditas bei statyba vykdoma pagal Savivaldybės administracijos išduotą statybą leidžiantį dokumentą. Techninis projektas atitinka visus šiuo metu galiojančių teisės aktų reikalavimus. Žiedinės sankryžos yra projektuojamos atsižvelgiant į Žiedinių sankryžų projektavimo metodinių nurodymų MN ŽSP 12, patvirtintų 2012 metų gegužės 7 d. LAKD prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus įsakymu Nr. V-106, nuostatas. Suprojektuotos žiedinės sankryžos tipas – labai maža žiedinė sankryža užstatytoje teritorijoje, kurios išorinis diametras yra 17 metrų, o vidinis – 9 metrai. Šio tipo sankryžose turi būti vykdomi keturi pagrindiniai eismo saugos reikalavimai, t.y. sankryžos atpažįstamumas, apžvelgiamumas, suvokimas ir tinkamas pravažiuojamumas. Žiedinė sankryža turi būti įrengta taip, kad vairuotojai ją pastebėtų tiek dieną, tiek naktį. Vairuotojui visiškai nebūtina matyti priešais esančios įvažos, nes tai pablogina žiedinės sankryžos atpažįstamumą, kadangi nakties metu vairuotojas gali būti akinamas priešpriešiais įvažiuojančio į sankryžą vairuotojo. Todėl šioje žiedinėje sankryžoje yra suprojektuotas 1 metro aukščio kalnelis, kuris užstoja į priešais esančią įvažą įvažiuojančio automobilio šviesas, t.y. pagerina sankryžos matomumą naktį.

Taip pat rekomenduoju vadovautis Kelių eismo taisyklėmis bei laikytis saugaus greičio bei suvokimo (vieno iš keturių eismo saugos reikalavimų žiedinėje sankryžoje). Rekomenduoju pasirinkti tokį greitį, kad būtų galima išvengti eismo įvykių.

Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos
Ūkio plėtros skyriaus vedėjas Rimantas Želvys