Choro „Nona“ skrydis

Tas jausmas, kad laikas skristi… Kažkur ten, kur mūsų dar nepažįsta. Pas tuos, kuriems norime  parodyti, kaip skamba mūsų dainos. Dainuoti tiems, kurie nori prisiminti savo šaknis Lietuvoje. Svarbiausia mūsų skrydžio įkvėpėja buvo ir yra nerimstanti kūrybinė dvasia, choro vadovė Jurgita Jašauskienė. Savo talentu mūsų skrydį praturtino koncertmeisterė Dalia Eidukienė, birbyne pritarė Stanislovas Straševičius.

Taigi, mūsų skrydžio kryptis – Malta. Ne šiaip sau tą kryptį pasirinkome. Jau 2021 m. gruodžio mėn. virtualiame konkurse Maltoje laimėjome laureatų vardą ir 300 eurų čekį, kuris ir tapo mūsų skrydžio pradžia. Registracijos mokestį jau turėjome.

Todėl 2022 m. „The Malta Internacional Christmas Choir Festival“ buvo mūsų planuose, nešiojomės ir jaukinomės šį skrydį širdyse. Ir kūrėme savo repertuarą.  Negalėjome nuvilti Maltos žiūrovų, tad teko nemažai padirbėti, kad mūsų choro dainos skambėtų puikiai.

Skrydis įvyko…

Koncertai. Per tris dienas, gruodžio 2 – 4 d., dainavome Maltos publikai trijuose koncertuose, Kalėdinėje mugėje ir giedojome sekmadienio šv. Mišiose. Atlikome 15 kūrinių. Surinkome daug simpatijų, komplimentų, gražiausių apibūdinimų. Vienas jų – Angelų choras – skambėjo daugybę kartų. Šis pavadinimas mums „prilipo“ po pirmojo koncerto, o po to visuose kituose pasirodymuose jau taip mus ir pristatinėjo – angelų choras. Tikrai buvo labai smagu, kai pagaliau patikėjome, kad tai apie mus.

Choro „Nona“ koncertinės programos skambėjo žymiausiose Maltos bažnyčiose ir katedrose keliuose miestuose: St. Joseph Parish Church – Kalkara, Our Lady of Porto Salvo Church – Senglea, St. Lawrence Conventual Collegiate Church – Vittoriossa. Sekmadienio šventose Mišiose giedojome The Nativity of Our Lady Basilica Collegiate Church – Senglea.

Pažintis su šalimi. Ne mažiau įspūdingos kelionės po Maltos ir Gozo salas. Apie jas būtų galima parašyti atskirą pasakojimą, todėl tik trumpa apžvalgėlė. Kvėpavome vienos seniausiai žmonijos apgyventų vietų dvasia. Čia pirmieji žmonės įkėlė koją dar  prieš 5 tūkst. 200 m. iki Kristaus gimimo. Gozo saloje aplankėme druskų džiovyklą, susipažinome su druskos išgavimo paslaptimis. Abiejose salose grožėjomės išskirtinio grožio pastatatais iš vietinės statybinės medžiagos – smiltainio, stebėjomis siaurutėmis miestų gatvėmis. Gėrėjomės nuostabiu kraštovaizdžiu. Lankėmės išskirtinėse bažnyčiose ir katedrose. Vykome į kelionę aplink Maltos salą. Pusdienį praklaidžiojome sostinėje Valetoje. Labai sužavėjo St. Julian kurortinis miestelis, kuris buvo mūsų namais ir jaukiu prieglobsčiu visos viešnagės metu.

Maltos keliais mus vedžiojo ir su turtinga Maltos istorija mus supažindino vietinė gidė lietuvė Daiva. Jos pasakojimai, nuoširdumas ir išmintis labai praturtino mūsų kelionę.

Apdovanojimai. „The Malta Internacional Christmas Choir Festival 2022“ statulėlė, gauta iš paties St. Lauwrence katedros arkivyskupo rankų, medalis iš The Nativity of Our Lady Basilica Collegiate Church – Senglea klebono rankų. O svarbiausi apdovanojimai – maltiečių ir kolegų choristų šypsenos, plojimai, susižavėjimo šūksniai. Daugybę kartų įvairiomis kalbomis skambėjo mūsų šalies vardas – Lietuva, Lithuania bei mūsų miesto ir kultūros centro pavadinimas: Kaišiadorys, Kaišiadorių kultūros centro choras NONA (Kaisiadoris cultural centre choir NONA).

Skrydis pavyko. Manome, kad garbingai atstovavome mūsų kraštą ir Lietuvą.

Kalėdiniu laikotarpiu šventinę dovaną norime įteikti ir mūsų miestui bei kraštui – kviečiame į kalėdinį koncertą Kaišiadorių katedroje gruodžio 29 d. 18.30 val. „Meile kvepiančios Kalėdos“, nes… MES JUS MYLIME labiausiai ir dovanojame jums savo Kalėdų giesmes ir dainas.

Padėkos. Nuoširdžiai dėkojame Kaišiadorių kultūros centro administracijai už paramą ir pagalbą, už paramą – tarybos nariui Eugenijui Cikanavičiui, UAB „Sauris“ ir direktoriui Donatui  Kontrimavičiui, už visokeriopą pagalbą Kaišiadorių miesto seniūnei Giedrei Pavasarytei, Kaišiadorių r. savivaldybės vicemerui Dariui Vilimui, už maldą ir paramą Palomenės šv. arkang. Mykolo parapijos klebonui Algirdui Akelaičiui.