“Eckes-Granini Lietuva” vadovas: vartotojai vis dažniau renkasi tvarius produktus

COVID-19 pandemija paskatino vartotojus skirti daugiau dėmesio savo sveikatai, kartu tai buvo viena priežasčių dažniau rinktis tvaresnius produktus – net ketvirtadalis pasaulio vartotojų apsipirkdami atsižvelgia į tvarumo aspektus.

Neabejingi sveikai bei švariai aplinkai ir Lietuvos gyventojai: 67,6 proc. šalies gyventojų mano, kad kiekvienas žmogus savo elgesiu gali sumažinti klimato kaitos padarinius, rodo 2020 m. „Kantar“ atliktas reprezentatyvus tyrimas. Remiantis „PwC“ praėjusiais metais paskelbtu Pasaulio vartotojų nuomonių tyrimu, 43 proc. Europos vartotojų tikisi, kad įmonės bus atsakingos už savo poveikį aplinkai. Augantį visuomenės susirūpinimą aplinkosauga pastebi ir gamintojai, kurie, atsižvelgdami į sąmoningų vartotojų poreikius, plečia tvarios produkcijos asortimentą.

Auga tvarių sulčių populiarumas

Naujausiais tarptautinės tvarumo iniciatyvos „Sustainable Juice Covenant“ (SJC) duomenimis, kasmet parduodamų sulčių iš tvariai užaugintų vaisių kiekis padidėja 10 proc. Prie iniciatyvos prisijungę sulčių gamintojai 2019 m. pardavė 1,013 mlrd. tonų tvarių sulčių, kai 2018 m. šis skaičius siekė 923 mln. tonų. Didžiausią tvarių sulčių kategoriją sudaro apelsinų ir obuolių sultys.

„Lietuviai, kaip ir dauguma pasaulio vartotojų, taip pat mėgsta apelsinų sultis – ne vieną praėjusių metų mėnesį matėme apelsinų sulčių paklausos augimą. Dar pernai „Elmenhorster“ sulčių gamykloje Žiežmariuose pradėjome gaminti apelsinų sultis iš tvariai užaugintų apelsinų. Planuojame kitais metais vartotojams pasiūlyti ir sulčių iš tvariai užaugintų obuolių, taip pat ieškome kitų tvariai auginamų vaisių, kurių sultimis galėtume papildyti savo produktų asortimentą“, – pasakoja sulčių, nektarų ir vaisių gėrimų gamybos įmonės „Eckes-Granini Lietuva“ vadovas Marius Gudauskas.

Sultys pripažįstamos tvariomis, jei jos atitinka numatytus socialinius ir aplinkosaugos standartus, dėl kurių iš anksto susitaria visi SJC nariai. Iniciatyvoje dalyvaujantys sulčių gamintojai kelia sau ambicingą tikslą – iki 2030 m. visas savo sultis gaminti iš tvariai užaugintų vaisių. Progresą tvarumo link kiekvienais metais matuoja konsultacijų bendrovė „PricewaterhouseCoopers“ (PwC).

Vaisių augintojai atsižvelgia į vartotojų lūkesčius

Bendrovė „Eckes-Granini Lietuva“ siekia iki 2025 m. savo produktų krepšelyje turėti 75 proc. sulčių iš tvariai užaugintų vaisių, o iki 2030 m. – 100 proc. Šiuo metu gamintoja „Elmenhorster“ sultims naudoja Brazilijoje tvariai užaugintus apelsinus, o artimiausiuose planuose – Lietuvoje ruošiamos koncentruotos sultys iš tvariai užaugintų obuolių.

Pasak M. Gudausko, tvarumo iniciatyva yra skatinama tiek vartotojų, tiek gamintojų. Tvaraus ir atsakingo verslo sąvoka tampa nesvetima ir vaisių augintojams, norintiems pasiūlyti kuo kokybiškesnę žaliavą vaisių perdirbėjams ir kuo geresnius vaisius patiems vartotojams.

„Sultims naudoti tvariai užaugintus vaisius yra verslo įsipareigojimo veikti tvariai ir darniai dalis. Džiugu, kad vartotojai turi vis daugiau galimybių rinktis sultis iš vaisių, kuriuos auginant buvo rūpinamasi planeta bei tvariuose ūkiuose dirbančiais žmonėmis, – teigia M. Gudauskas ir prognozuoja, kad ateityje apie tvarumą visos pusės – tiek vartotojai, tiek verslas, tiek augintojai – galvos vis labiau. – Šiuo metu išgyvename pokyčių laiką, stovime ant tvarumo bumo slenksčio.“

UAB „Eckes-Granini Lietuva“ yra didžiausia vaisių sulčių ir vaisių gėrimų gamintoja Lietuvoje, užimanti daugiau nei 20 proc. šalies sulčių rinkos. Vokietijos įmonių grupės „Eckes-Granini Group“ valdoma bendrovė savo gamykloje Žiežmariuose gamina daugiau nei 40 rūšių sulčių, nektarų ir sulčių gėrimų, pažymėtų „Elmenhorster“ prekės ženklu. Bendrovė Baltijos šalyse taip pat atstovauja „granini“, „hohes C“ ir kitus „Eckes-Granini Group“ valdomus prekės ženklus.

Remiamas turinys:
Naujienos iš interneto