Informacija apie mobilaus koronoviruso patikros punkto darbą Kaišiadoryse: kiek teigiamų COVID-19 atvejų nustatyta šiame punkte?

Nuo lapkričio 17 d. Kaišiadoryse pradėjusiame veikti mobiliajame koronoviruso patikros punkte, nuo gruodžio 8 d. pailgėjus mobilaus patikros punkto darbo laikui, gyventojai  priimami kasdien darbo dienos 9.00–13.00 val. Šiuo metu per dieną mobiliajame punkte  galima aptarnauti 48 asmenis ir  paimti mėginius COVID-19 ligai  (koronaviruso infekcijai) nustatyti. Ištiriamų asmenų skaičius yra žymiai didesnis, nes kartą per savaitę atliekami tyrimai Strėvininkų socialinės globos namuose didelės rizikos kontaktą su sergančiu COVID-19 liga turėjusiems asmenims.

Primename, kad pacientas ar jo atstovas tyrimui  Kaišiadorių mobiliajame patikros punkte registruojamas tiksliniams ar profilaktiniams tyrimams, paskambinus į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808.

Kaišiadorių rajono gyventojams atlikti  tyrimai COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) nustatyti

Data Tyrimų skaičius Iš jų Kaišiadorių mobiliajame punkte Teigiami Neigiami
2020-12-07 79 16 63
2020-12-08 124 27 33 91
2020-12-09 204 78 49 155
2020-12-10 141 60 51 90
2020-12-11 329 228 101 228
2020-12-12 178 49 35 143

Teigiamų tyrimų dalis yra 27,3 proc. (norma, kai galima atsekti infekcijos plitimo kelius, yra 5 proc.).

Mobilus punktas įsikūręs prie VšĮ Kaišiadorių  pirminės sveikatos priežiūros centro (Beržyno g. 27, Kaišiadorys)  Jame dirba, darbą organizuoja ir  koordinuoja iš VšĮ Kaišiadorių pirminės sveikatos priežiūros centras. Esant poreikiui, skirti darbuotojus ir užtikrinti jų apmokymą bei tolimesnį darbą Mobiliame punkte  turės ir Kaišiadorių rajono savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios pirminės sveikatos priežiūros paslaugas.

Kaip  registruotis tyrimui ?

Pacientas ar jo atstovas registruojamas tiksliniams ar profilaktiniams tyrimams paskambinus į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808 dėl tepinėlio paėmimo.

Karštosios linijos konsultantas, įvertinęs paciento pateiktus duomenis, priima sprendimą, ar skambinantį pacientą tikslinga ištirti dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos).

Įvertinęs paciento pateiktą pirminę informaciją ir nusprendęs, jog jam tikslingas tepinėlio paėmimas, Karštosios linijos konsultantas surenka šią informaciją: paciento vardą, pavardę, savivaldybę, iš kurios skambina pacientas, asmens kodą, mobiliojo telefono numerį, ar pacientas gali asmenine transporto priemone atvykti pats ar būti atvežtas kito asmens į Mobilų punktą.

Karštosios linijos konsultantas surinktą apie pacientą informaciją perduoda Kaišiadorių Mobiliojo punkto koordinatoriui telefonu.

Kaip  atvykti į mobilų  punktą?

Mobilaus punkto koordinatorius informuoja pacientą trumpąja žinute į paciento nurodytą mobiliojo telefono numerį apie laiką ir adresą, kuriuo pacientas turi atvykti. Kiekvienam skambinančiam pacientui nurodoma, atvykus į Mobilų punktą, nelipti iš automobilio ir neatidaryti lango, kol nebus nurodyta kitaip, instruktuojama, kaip bus vykdoma tepinėlio paėmimo procedūra. Taip pat nurodoma vykstant į Mobilų punktą pasiimti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Į Mobilų punktą draudžiama atvykti viešuoju transportu. Asmenys gali pasinaudoti taksi ir pavėžėjimo paslaugomis. Negalinčių atvykti savo transportu asmenų pavėžėjimu į Mobilų punktą privalo pasirūpinti savivaldybės įmonė „Kaišiadorių paslaugos“, į kurią pacientas kreipiasi tel. 8 687 24 331.

Kaip elgtis  atvykus į mobilų  patikros  punktą?

Pacientui atvykus, Koordinatorius patikrina prie įvažiavimo į Mobilų punktą atvykusio paciento asmens tapatybės dokumentą ir registraciją patvirtinantį pranešimą (paciento paprašoma prie automobilio lango pridėti mobilųjį telefoną ir parodyti gautą registracijos žinutę bei asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą).

Kaip  elgtis  po  atlikto  tyrimo?

Po ėminio paėmimo grįžti į namus ir laukti tyrimo atsakymo. Jeigu pacientas grįžo iš užsienio ar turėjo kontaktą su patvirtintu COVID-19, jam primenama, kad jis turi laikytis izoliacijos ir izoliuotis namuose 14 dienų po paskutinės atvykimo į Lietuvą dienos ar po paskutinės sąlyčio su sergančiuoju COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) dienos.

Jei asmuo nebuvo išvykęs iš Lietuvos ar neturėjo sąlyčio su sergančiuoju COVID-19 liga (koronaviruso infekcija), jis turi izoliuotis namuose, kol bus gautas tyrimo atsakymas. Jei atsakymas teigiamas – šeimos gydytojo sprendimu paciento gydymas tęsiamas, kol pacientas pasveiksta.

Kaip  sužinoti  savo  tyrimo atsakymą?

Koordinatorius perspėja tiriamus pacientus, kad savo tyrimų rezultatus jie galės sužinoti e-sveikata programoje.

Koordinatorius, gavęs teigiamus tyrimo rezultatus, nedelsdamas juos turi perduoti šeimos gydytojui, informuoti NVSC ir pacientą.