Kaip įsitikinti, ar elektros energijos skaitiklis iš tiesų sugedęs?
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), išnagrinėjusi ginčą, kilusį tarp vartotojo ir UAB „Ignitis“ bei AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dėl mokesčių už elektros energiją, nutarė, jog vartotojo reikalavimas nepagrįstas, nes elektros skaitiklis nebuvo sugedęs, kaip teigė vartotojas.
Vartotojas kreipimesi į VERT nurodė, jog gavo 13-ka kartų didesnę sąskaitą nei įprastai pagal vidutinį suvartojimą. Už 2021 m. sausio, vasario mėnesius vartotojui sąskaitos nebuvo pateiktos, nes buvo susidariusi permoka, už kovo ir kitus mėnesius vartotojas atsiskaitydavo pagal vidutinį suvartojimą. Nuo kovo mėnesio, praėjus 6 mėnesiams, suvartojimas išaugo.
Vartotojas nurodė, jog pareikalavo ESO patikrinti elektros skaitiklį ir vėliau jį pakeisti. Elektros skaitiklis pakeistas, patvirtinant, kad jis buvo sugedęs. Vartotojas gavo pranešimą apie sugedusio elektros skaitiklio keitimą.
Vartotojas gavo dar vieną sąskaitą pagal vidutinį suvartojimą, tačiau, jo vertinimu, ši sąskaita neteisinga, nes suformuota iki mėnesio galo, o elektros skaitiklis buvo pakeistas mėnesio viduryje, tačiau šią sąskaitą vartotojas apmokėjo. Pakeitus elektros skaitiklį, elektros suvartojimas tapo toks pats, koks ir buvo anksčiau iki elektros skaitiklio gedimo.
Išnagrinėjusi ginčo aplinkybes, VERT nustatė, jog ESO vartotojo prašymu objekte pakeitė skaitiklį nauju, o nuimtas skaitiklis buvo perduotas atlikti neeilinę metrologinę patikrą, kurią atliko AB „Vilniaus metrologijos centras“. Nustatyta, kad prietaisas atitinka jam keliamus reikalavimus, jis veikė gerai, nebuvo nustatyta veikimo sutrikimų. Patikros sertifikatu pripažinta, kad skaitiklis tinkamas naudoti.
Esant kompetentingos įstaigos išvadoms dėl skaitiklio tinkamumo, VERT neturi pagrindo abejoti skaitiklio tinkamumu ir jo užfiksuoto faktinio elektros energijos kiekio teisingumu. VERT nutarė, jog vartotojo reikalavimai nepagrįsti, nes jam buvo išrašytos teisingos sąskaitos už objekte suvartotą elektros energiją.