Kaišiadoriečiai pasipiktino Gedimino gatvėje sodinamais krūmais, kurie stipriai pablogino eismo matomumą

Kaišiadorys toliau gražinasi. Ypač daug dėmesio skiriama pagrindinei miesto gatvei. Gedimino gatvėje įrengta žiedinė sankryža, kuri buvo jau seniai reikalinga. Dygsta nauji apšvietimo stulpai, kurie turėtų prisidėti prie eismo dalyvių ir gyventojų saugumo užtikrinimo tamsiuoju paros metu. Aišku, „liapsusų“ vykdant tokius projektus tikriausiai daug kur buvo ir bus. Apie juos jau buvome rašę savo kitame straipsnyje „Atnaujintos Kaišiadorių miesto gatvės tampa iššūkiu vairuojantiems“. Tačiau, panašu, kad praėjusiame straipsnyje minėtos bėdos yra palyginus menkas iššūkis su tuo, kas laukia eismo dalyvių.

Kaišiadorių miesto Gedimino gatvėje išpjovus nemažai medžių ir naujai išklojus šaligatvius, tarp kelio ir šaligatvio atsirado žalios vejos zonos. Pagal Kaišiadorių miesto Gedimino gatvės prieigų sutvarkymo statybos projektą buvo numatyta, kad vadovaujantis atlikta Gedimino gatvės želdinių inventorizacija, numatoma pašalinti kenkėjų pažeistus medžius, taip pat šalinami medžiai, kurie trukdo projektinių sprendinių įgyvendinimui ir su tuo eismo saugumo užtikrinimui. Vietoje pašalintų želdinių numatoma atsodinti naujus dekoratyvinius medelius ir krūmus. Rekonstruojamos gatvės žaliųjų juostų apsodinimui parinkti želdiniai yra atsparūs žiemos šalčiams, vėjui, sausroms, ligoms, oro taršai. Žaliose juostose, kur pagal galiojančius įstatymus galima sodinti medžius (jei žalioji juosta vienos eilės medžiams ne siauresnė kaip 2 m ir jei žalioji juosta siauresnė, bet prieš tai augo medis) buvo siūloma sodinti Trakinio klevo kultivarą „Elsrijk“. Atsižvelgiant į medžio ekologinius ir biologinius poreikius nesiūloma jų sodinti siauresnėse kaip 1,5 m žaliose juostose. Kad suvienodinti netaisyklingą fragmentuotą esamų želdinių alėją (kur negalima sodinti medžių, nes žalioji juosta siauresnė nei 2 m) buvo siūloma sodinti krūmus. Ten, kur žalioji juosta ~1,5 m pločio – pilkosios lanksvos kultivarą „Grefsheim“, o kur žalioji juosta ≤ 1,0 m pločio – Beržalapę lanksvą. Viskas daugmaž skamba gražiai – buvęs „žaliasis“ miestas po gatvės rekonstrukcijos neturėtų tapti „betoniniu“ miestu.

Didieji tvarkymo darbai jau eina į pabaigą, pradedama sodinti medžiai, krūmai, važiuoji sau grožėdamasis atsinaujinusiu miestu ir… Pyst! (dar kartelį primename, kad pagal VLKK „pyst“ yra lietuviškas ištiktukas, skirtas netikėtam veiksmui nusakyti) – nieko nematau! Krūmeliai dar tik pasodinti, tačiau vairuotojai jau dabar skundžiasi, kad tai stipriai pablogino matomumą ir sukelia avarines situacijas, nes per juos paprasčiausiai sunku pastebėti kitas transporto priemones.

O dabar įdomiausia… Krūmeliai dar visai jauni, praktiškai tik stiebai ir jau kelia pavojų eismo saugumui. Tačiau, pilkosios lanksvos krūmai „Grefsheim“, kurie buvo planuojami sodinti kur žalioji juosta yra ~1,5 m pločio, užauga apie 1,5 m aukščio ir pločio. Auga greitai, atsparus šalčiams, lengvai formuojamas, gali augti nederlingoje dirvoje. Žydi baltai lapams besiskleidžiant, labai gausiai. Įspūdingai atrodo ilgos išlinkusios šakos, ypač pavasarį apsipylusios baltais žiedais. Auginama po vieną, grupėmis, tinka laisvai augančioms gyvatvorėms, gražiai atsispindi vandenyje ir pan. Tačiau, apie kokį saugumą galima kalbėti, kai gatvės apsodinamos tokio dydžio krūmais?!

Kur žalioji juosta ≤ 1,0 m pločio turėtų augti Beržalapės lanksvos. Šis augalas taip pat užauga apie 0,5 – 1 m aukščio ir panašaus pločio. Lapai pilkai žali, rudenį nusidažo oranžine ar raudona spalva. Žiedai balti, žydi birželio-liepos mėnesiais. Šviesomėgė, bet gali augti ir daliniame pavėsyje. Gerai auga normalaus derlingumo ir drėgnumo dirvožemyje. Atspari šalčiui.

Gerbiami mūsų išrinktieji ir visi kiti, kurie tvirtina tokius projektus. Mes nesame kokie nors augalų ekspertai, tačiau, jeigu dabar pasodinti krūmeliai yra tie, apie kuriuos rašome, tai ar bent suvokiate ant ko jūs padėjote parašus? Jau dabar šie krūmeliai kenkia matomumui, tai kas bus tada, kai jie išbujos? Tai, kad čia pristatysite tiek pat kelio ženklų kaip V. Kudirkos gatvės, saugumo neužtikrins! Ar ir šį kartą nebus kaltų, kai įvyks skaudi nelaimė dėl to, kad buvo blogas matomumas?