2019-ųjų metų skambučių statistika: vidutinis atsiliepimo laikas sutrumpėjo iki 4 sekundžių
2019 metais Bendrajame pagalbos centre buvo atsakyta į 2 139 421 pagalbos skambutį, registruoti ir pagalbos tarnyboms perduoti pranešimai apie 981 504 įvykius. Tai beveik tokie patys skaičiai kaip ir 2018 metais.
Daugiausia pranešimų, kaip ir ankstesniais metais, sulaukė policija – 521 809. Iš jų didžiausias pranešimų skaičius ir vėl buvo apie techninius eismo įvykius (63,7 tūkst.), o į antrąją vietą išsiveržė kelių eismo taisyklių pažeidimai (57,4 tūkst.), aplenkę smurtą artimoje aplinkoje (54,2 tūkst.), apie kurį gauta šiek tiek mažiau pranešimų nei 2018 metais.
Greitosios medicinos pagalbos kompetencijos įvykių, lyginant su ankstesniais metais, šiek tiek padaugėjo – buvo 401 736, ugniagesiai gelbėtojai į pagalbą vyko 33 817 kartų, o aplinkosauginių įvykių užregistruota 14 130.
Toliau stebima tendencija, kad mažėja neatsakytų skambučių skaičius ir trumpėja vidutinis atsiliepimo laikas. Vidutinis atsiliepimo laikas 2019 metais siekė vos 4 sekundes, o per 15 sekundžių buvo atsiliepiama į 93 proc. skambučių (2018 metais vidutinis atsiliepimo laikas buvo 5 sekundės, o per 15 sekundžių buvo atsiliepiama į 91,4 proc. skambučių).
Vidutinė pokalbio trukmė buvo 1 minutė 52 sekundės, t. y. išliko tokia pati, kaip ir 2018 metais. Tačiau bendra 2019 metų pokalbių įrašų trukmė sumažėjo 787 valandomis ir siekė 35,4 tūkst. valandų (norint juos visus perklausyti prireiktų 4 metų).
Netiksliniai ir trukdantys skambučiai, kaip ir dvejais ankstesniais metais, sudarė apie 54 proc. atsakytų skambučių. Kadangi filtre kasmet užlaikoma vis mažiau trukdančių skambučių (2019 metais – 201 044), galima spėti, kad nors ir labai pamažu, bet vis daugiau numeriu 112 besikreipiančių asmenų ima suprasti tikrąją jo paskirtį. Tikimasi, kad prie to prisidės ir 2019 metais pakeistas oficialus numerio 112 pavadinimas – nuo praėjusių metų liepos 1 d. jis vadinamas skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112.