Gausėjančios greičio viršijimo kontrolės – situacijai keliuose gerinti
Praėjusiais metais Kauno apskrityje įvyko 26 eismo įvykiai, kurių metu žuvo 27 eismo dalyviai: iš jų 10 pėsčiųjų, 6 automobilių vairuotojai, 7 keleiviai, 3 motociklų vairuotojai ir 1 mopedo vairuotojas. Iš viso per metus įvairiuose eismo įvykiuose buvo sužeisti 787 eismo dalyviai (daugiausiai automobilių vairuotojų ir keleivių). Pareigūnai, analizuodami duomenis, pastebi, kad pagrindinės priežastys, kodėl keliuose tiek daug sužalotų ir žuvusių asmenų, tai transporto priemonių vairuotojų nepasirinkimas saugaus važiavimo greičio ar nustatyto leistino greičio viršijimas.
Situacija rajonų keliuose išlieka ir panaši, ir skirtinga
Kauno mieste 2019 m. žuvo 11 eismo dalyvių, 2 mažiau nei prieš tai buvusiais metais. Daugiausiai iš jų pėstieji, automobilių vairuotojai bei keleiviai. Per metus sužeista daugiau nei 450 eismo dalyvių. Daugiausiai tiek sužeistų, tiek žuvusių asmenų – birželio mėnesį. Pagrindinės gatvės, kuriose pareigūnai fiksuoja daugiausiai eismo įvykių metu sužalotų asmenų – Savanorių pr., A. Juozapavičiaus pr., V. Krėvės pr., Raudondvario pl., Kovo 11-osios g. bei R. Kalantos g.
Kauno rajone 2019 m. žuvo 4 eismo dalyviai, tai taip pat 2 mažiau nei prieš tai buvusiais metais. Per metus sužeista daugiau nei 130 eismo dalyvių, iš kurių didžioji dauguma automobilių vairuotojai ir keleiviai. Daugiausiai sužeistų asmenų fiksuota spalio ir lapkričio mėnesiais.
Kėdainių rajone žuvo 7 eismo dalyviai. Šis skaičius padidėjo 2, lyginant su prieš tai buvusiais metais. Dar 55 asmenys buvo sužeisti. Didžioji dalis jų – transporto priemonių vairuotojai. Avaringiausi buvo rugpjūčio, rugsėjo bei gruodžio mėnesiai.
Kaišiadorių rajone žuvo 1 eismo dalyvis. Šis skaičius išlieka stabilus. Dar 50 asmenų buvo sužaloti eismo įvykių metu. Šiame rajone taip pat labiausiai nukentėjo tiek vairuotojai, tiek ir keleiviai. Daugiausiai sužeistų asmenų fiksuota balandį, birželį bei liepą. Praktiškai pusė eismo įvykių, per kuriuos nukentėjo eismo dalyviai, įvyko dėl saugaus greičio nepasirinkimo ar leistino greičio viršijimo.
Jonavos rajone žuvo 4 eismo dalyviai, kuomet prieš tai buvusiais metais nebuvo nė vieno žuvusiojo Jonavos rajono keliuose. Dar per 80 eismo dalyvių, kurių dauguma vairuotojai ir keleiviai, buvo sužaloti eismo įvykių metu. Daugiausiai sužeistų asmenų fiksuota birželio bei lapkričio mėnesiais.
Kovai su nesilaikančiaisiais KET ir naujieji greičio matuokliai
Reikia nepamiršti, kad eismo įvykiai įvyksta ir dėl pėsčiųjų važiuojamosios kelio dalies perėjimo ar ėjimo ja ten, kur draudžiama, taip pat dėl vairuotojų pareigų pėstiesiems nevykdymo, transporto priemonių vairavimo esant neblaiviam ar apsvaigusiam. Atsižvelgiant į tai, pareigūnai planuoja dar daugiau tiek viešų, tiek neviešų priemonių, skirtų daromiems įvairiems KET pažeidimams nustatyti. Dėmesys šiais metais ir toliau bus skiriamas ne tik vairuotojams, bet ir keleiviams, pėstiesiems – įvairioms amžiaus grupėms.
„Savivaldos institucijos prisideda ir investuoja į saugumą keliuose gerinančią infrastruktūrą, mes iš savo pusės taip pat stengiamės koja kojon žengti su technologijomis ir, žinoma, visa tai pritaikyti atsižvelgiant į nūdienos aktualijas“, – pasakoja Kauno apskr. VPK Kelių policijos viršininkas Vigintas Lukošius, pristatydamas iš 37 mobiliųjų radarų rinkinių, Kauno apskrities policijos pareigūnams skirtus 6. Pareigūnai juos jau pradėjo naudoti nuo praėjusios savaitės. Per šį laikotarpį visoje apskrityje užfiksuota beveik 1000 pažeidėjų.
Gyventojai reaguoja įvairiai
Darbas gatvėse su mobiliais greičio matuokliais sukėlė nemažai šurmulio tarp vairuotojų – pradėjo kurtis įvairios paskyros socialiniuose tinkluose, vairuotojai kuria savus perspėjamuosius ženklus ar net bando užstatyti matuoklį savomis transporto priemonėmis.
„Naujieji matuokliai, gebantys fiksuoti visų artėjančių ir tolstančių priemonių greitį iki 320 km/h šešiose skirtingose juostose sukėlė nemažą sujudimą vairuotojų tarpe. Tai nestebina, juk šis matuoklis greitį fiksuoti geba net 300 metrų atstumu“, – atkreipia dėmesį Kauno apskr. VPK Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra. Pasak jo, šie greičio matavimo prietaisai kur kas modernesni nei prieš tai naudotieji. „Pažeidimus fiksuoja dvi skaitmeninės kameros, o sistema pati automatiškai pasirenka, kuri kamera geriausia atkuria vaizdą ir pastarąjį naudoja padarytam pažeidimui užfiksuoti“, – apie technines galimybes dėsto pareigūnas. Pasak jo, Administracinių nusižengimų registras tiek nuotrauką, tiek ir kitus pažeidimo duomenis gauna automatiškai mobiliuoju ryšiu.
Visiems besistengiantiems sutrukdyti pareigūnams greitį matuoti naujaisiais mobiliais radarais, pareigūnai primena, kad trukdymą atlikti funkcijas užfiksuoja tiek automobiliuose, tiek ir ant kūno esančios kameros, todėl už tai asmuo gali sulaukti baudos, siekiančios ne vieną šimtą eurų.
Pareigūnai tikisi, kad artimiausiu metu ši vairuotojų pasipiktinimo banga nuslūgs, visiems tai taps kasdienybe ir gatvėse bus važiuojama leistinu greičiu, saugant save ir kitus eismo dalyvius.