Informacija dėl Kaišiadorių geležinkelio tilto ir triukšmą mažinančių sienelių projektų

Smagu šiuo metu stebėti, kad net COVID-19 karantino sąlygomis, artėjant šv. Kalėdoms ir Naujiesiems Metams, AB „LTG Infra“ skuba įgyvendinti kaišiadoriečių taip ilgai lauktą triukšmą mažinančių priemonių įrengimo Kaišiadorių geležinkelio stotyje projektą (vertė apie 3,5 mln. Eur). Įgyvendinant projektą ne tik bus pastatytos 3,5 km ilgio geležinkelio triukšmą mažinančios sienelės, bet ir keičiami gyvenamųjų namų butų, kurių fasadas nukreiptas į geležinkelio pusę, langai ir palangės, (žr. pagal pridedamą sąrašą). Bendrovė tikisi šį projektą užbaigti laiku – iki 2021 metų pabaigos.

Tačiau dėl kito AB „LTG Infra“ planuojamo pėsčiųjų tilto, esančio Kaišiadorių geležinkelio stotyje modernizavimo projekto Kaišiadorių rajono savivaldybė nesutinka ir vykdo aktyvias derybas su bendrove. Tiltas šiai dienai yra labai prastos būklės ir iš esmės nepritaikytas žmonėms su negalia, senjorams, dviratininkams, jaunoms šeimoms su vaikų vežimėliais. Tačiau pagal savivaldybei pateiktą derinimui projektą, AB „LTG Infra“ ir toliau laikosi pozicijos projekto įgyvendinimo metu įrengti tik 3 keltuvus (vietoj planuotų 3 liftų), tačiau atsisako uždengti patį tiltą lengvomis konstrukcijomis, kurios apsaugotų kaišiadoriečius ir geležinkelio keleivius nuo vėjų, lietaus, sniego ir ledo. Savivaldybė nesutinka su bendrovės pigiausiais sprendiniais, nes po tokio dalinio tilto modernizavimo jau po kelių žiemų iš taip ilgai lauktų naujovių liks tik surūdijusios tilto konstrukcijos su byrančiais laiptų maršais. Nebuvo nagrinėjamas ir šaltuoju periodu barstomų agresyvių chemikalų poveikis tilto konstrukcijoms ir keltuvų (liftų) mechanizmams. Atsižvelgdama į tai, savivaldybė laikosi pozicijos, kad AB „LTG Infra“ turi rasti vidinių rezervų ir lėšų pakoreguoti geležinkelio tilto projektą taip, kad įgyvendinimo metu ne tik būtų sutvirtintos ir atnaujintos tilto konstrukcijos, įrengti trys keltuvai (liftai), bet modernizuotas tiltas papildytas šiuolaikiškais sprendiniais, įrengiant lengvas uždaras ir dengtas (stogas-sienos) konstrukcijas, įrengiant prieigas neįgaliesiems, apšviečiant tilto prieigas.

Tad laukdami tarptautinės „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius trasų atnaujinimo, tuo pačiu tikimės ir pozityvių AB „LTG Infra“ sprendimų.

Kaišiadorių r. savivaldybės inf.