Įrengti stogą ir sieneles ant esamo Kaišiadorių pėsčiųjų geležinkelio tilto nėra techninių galimybių

Kaišiadorių rajono savivaldybė gavo AB „LTG Infra“ ir UAB „Kelprojektas“ atsakymus (pridedami), kad modernizuojant Kaišiadorių pėsčiųjų geležinkelio tiltą, įrengiant keltuvus ir jį pritaikant neįgaliesiems, nėra techninių galimybių papildomai įrengti stogą ir šonines sieneles, nes tai keltų tilto avarijos grėsmę. Ne kartą susitikimų su AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais metu, taip pat 2020 m. spalio 16 d. vykusio viešo susirinkimo metu, kuriame buvo svarstomi UAB „Kelprojektas“ parengti Kaišiadorių geležinkelio tilto rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai, buvo keliami klausimai dėl pėsčiųjų tiltą dengiančio stogo ir šoninių sienelių įrengimo. Vis dėlto, atlikus detalius skaičiavimus ir tyrimus, prieita prie išvados, kad Įrengti stogą ir sieneles ant esamo Kaišiadorių pėsčiųjų geležinkelio tilto nėra techninių galimybių. Tačiau bus ieškoma kitų galimybių pagerinti sąlygas ne tiktai neįgaliesiems ar senyvo amžiaus asmenims, bet ir visiems pėstiesiems.

„Dėkojame AB „LTG Infra“ už planuojamas investicijas ir pastangas rekonstruoti pėsčiųjų tiltą. Esame pasirengę ir toliau bendradarbiauti ieškodami gyventojų interesus geriausiai atitinkančių sprendimų. Saugumas yra pagrindinis kriterijus, tačiau taip pat svarbu neatidėliojant pradėti ilgai lauktą tilto modernizavimą bei pritaikymą neįgaliesiems ir siekti galutinio tikslo – pagerinti sąlygas visiems gyventojams“, – teigia Kaišiadorių rajono savivaldybės meras Vytenis Tomkus.

Dėmesys saugumui

Atsižvelgdama į gyventojų pageidavimus, savivaldybė AB „LTG Infra“ buvo pateikusi pasiūlymą apsvarstyti galimybę rekonstruoti pėsčiųjų tiltą, įrengiant stogą ir šonines fasado sieneles, tačiau, UAB „Kelprojektas“ išnagrinėjus esamo pėsčiųjų viaduko konstrukcijas ir tokių pėsčiųjų viadukų konstrukcijų katalogus bei atlikus veikiančių apkrovų analizę, paaiškėjo, kad, įrengus stogo konstrukcijas ant esamo viaduko, sijų laikomoji geba būtų viršijama 23,3%. Naujos konstrukcijos bei ant jų susikaupęs sniegas sukeltų tilto avarijos grėsmę. Todėl, siekiant užtikrinti kuo didesnį tilto saugumą, nuspręsta atsisakyti stogo bei šoninių fasadų sienelių idėjos.

Funkcionalumas ir ateities perspektyvos

Dabartinis tiltas yra nepatogus neįgaliesiems, žmonėms, nešantiems krovinius, šeimoms su vežimėliais ar vyresnio amžiaus žmonėms, todėl vienas iš svarbiausių pokyčių – tai keltuvai, kure padės žmonėms patogiai užkilti ant tilto.

Kaip savivaldybės merą žodžiu informavo AB „LTG Infra“ Projektų valdymo departamento direktorius Tomas Varneckas, nesant galimybių stogo ir šoninių sienelių įrengti ant esamo tilto, svarstytina galimybė statyti atskirą statinį, apgaubiantį tiltą ir laikantį stogą bei sieneles savo konstrukcijomis. Todėl planuojama pirkti atskirą paslaugą ir iki birželio mėnesio gauti projektinius pasiūlymus. Dėl to jau dabar bus pakoreguotas rengiamas techninis projektas ir numatomas laiptų sijų sustiprinimas, o patobulintą techninį projektą derinimui planuojama pateikti vasario mėnesį. Jeigu atskiro statinio įrengimas nebūtų pernelyg brangus ir savivaldybė sutiktų prie jo prisidėti, jis galėtų būti įgyvendinamas antruoju modernizavimo etapu. Kita alternatyva, jeigu atskiro statinio įrengimas nebūtų techniškai įmanomas ar finansiškai racionalus, – dabar atlikti suplanuotus tilto modernizavimo darbus, o iš naujojo ES finansavimo periodo apie 2025–2026 metus planuoti visiškai naujo pėsčiųjų tilto statybą.

Simbolinė reikšmė

Kaišiadorių rajono savivaldybės pastangomis modernizuojamam tiltui bus suteikta simbolinė miesto vartų reikšmė. Kadangi geležinkelio stotis yra vienas iš kelių, kuriais į miestą ir iš jo keliauja miesto gyventojai bei svečiai, o Kaišiadorių savivaldybės herbe esantys žirgai simbolizuoja traukinius, tilto atnaujinimo projekte numatoma įrengti simbolinį ženklinimą, padėsiantį sujungti krašto istoriją su atnaujintu tiltu.

Kaišiadorių r. savivaldybės inf.