„Maxima LT“: lietuviai dosniai aukoja maistą skurstantiems, tačiau ir patys jo nešvaisto

Skaičiuojama, jog šį savaitgalį vykusios kasmetinės „Maisto banko“ organizuojamos paramos maistu akcijos metu „Maximos“ parduotuvėse visoje šalyje paaukota daugiau kaip 160 tūkst. įvairių, ilgo galiojimo maisto produktų už daugiau kaip 150 tūkst. eurų sumą. Tiesa, remiantis praėjusią savaitę bendrovės atliktu pirkėjų įpročių tyrimu, nors šalies gyventojai skurstantiems maistą aukoja dosniai, namuose taip pat nėra linkę jį švaistyti.

„Tai, jog skurdo problema yra suprantama daugeliui šalies pirkėjų, rodo ne tik aktyvus gyventojų įsitraukimas į kasmetinę paramos maistu akciją. Kaip parodė tyrimo rezultatai, net kas trečias respondentas savo aplinkoje turi pažįstamų žmonių, kuriems dėl sunkios finansinės padėties yra reikalinga parama maistu. Be to, tiek remiantis mūsų atlikto tyrimo duomenimis, tiek susumavus realius savaitgalį vykusios akcijos rezultatus, matome, kad šalies pirkėjai nelieka abejingi sunkiai besiverčiantiems ir noriai aukoja pagal savo išgales“, – sakė „Maxima LT“ Korporacinių reikalų departamento vadovas Rosvaldas Gorbačiovas.

Remiantis bendrovės atliktos apklausos rezultatais, apie kasmetines „Maisto banko“ akcijas žino beveik 100 proc. šalies pirkėjų. 79 proc. iš jų teigia mielai jose dalyvaujantys. Didžioji dalis (56 proc.) akcijų dalyvių paprastai aukoja maisto produktų už 2–5 eurų sumą.

Šiemet prie rudeninės „Maisto banko“ akcijos prisijungė 137 „Maxima“ parduotuvės visoje Lietuvoje. Aktyviausiai prie jos prisidėjo Vilniaus mieste gyvenantys pirkėjai, paaukoję beveik 35 tūkst. vienetų produktų. Kauno ir Klaipėdos parduotuvėse surinkta atitinkamai po 23,5 tūkst. ir 8,2 tūkst. prekių, Panevėžyje – 7,9 tūkst.

Tiesa, švaistyti maisto produktus šalies pirkėjai nėra linkę. 86 proc. tyrimo dalyvių teigia besistengiantys suvartoti visus įsigytus maisto produktus, kad šių vėliau netektų išmesti. 12 proc. sako, kad nesuvalgytą maistą atiduoda naminiams gyvūnams ir vos 1 proc. prisipažįstą nemažai maisto išmetantys. Kaip rodo tyrimo rezultatai, dažniausiai pirkėjai išmeta nesuvalgytą pačių gamintą maistą (48 proc.), kiek rečiau – pasibaigusio galiojimo pieno produktus (35 proc.) ir nebetinkamus valgytis vaisius ar daržoves (30 proc.).

maisto-banko-akcija_2

Nors dalį maisto produktų tenka išmesti, pirkėjai vis tik linkę taupyti. 68 proc. respondentų teigia perkantys tik tiek maisto, kiek iš tiesų būtina, 38 proc. sąmoningai perka ilgo galiojimo maisto produktus, o 37 proc. stengiasi suvartoti maistą iki pasibaigiant jo galiojimo terminui. Tuo tarpu išmesdami pasibaigusio galiojimo produktus, gyventojai kliaujasi ne tik ant pakuotės nurodyta informacija. Daugiau nei pusė (60 proc.) teigia suvalgantys ir tuos produktus, kurių galiojimo terminas jau baigėsi, o apie jų tinkamumą valgyti sprendžiantys pirmiausia pagal kvapą (83 proc.) bei išvaizdą (76 proc.) ir tik vėliau galiojimo datą (55 proc.).

„Nors maisto produktų Lietuvoje netrūksta, taip paprastai jų įsigyti sau gali leisti ne kiekvienas, ypač šaltuoju metų laiku, kai išauga išlaidos šildymui. Remiantis šalies statistikos duomenimis, su skurdu Lietuvoje susiduria kas 5 šeima. Mūsų tikslas – palengvinti kasdienybę ne tik šeimoms nuolat balansuojančioms ties skurdo riba, bet ir atsidūrusioms įvairiose krizinėse situacijose. Taip pat žmonėms, gyvenantiems atokiose kaimo vietovėse, kuriose kartais pritrūksta net ir būtiniausių maisto produktų“, – sakė labdaros ir paramos fondo „Maisto bankas“ komunikacijos ir plėtros vadovas Vaidotas Ilgius.

Pasak jo, paramos maistu akcijos metu pirkėjų paaukoti produktai bus išdalinti 325 šioje akcijoje dalyvaujančioms labdaros ir paramos organizacijoms, kurios užtikrins, kad šie pasiektų skurstančių žmonių stalą. Tai įvairios neįgaliųjų, daugiavaikių šeimų ar globos namuose augančių vaikų paramos organizacijos, labdaros valgyklos, labdaros ir paramos fondai visoje Lietuvoje. Tarp jų – Maltos ordinas, Lietuvos Caritas ir kitos.

Prekybos tinklas „Maxima“ prie šios iniciatyvos šiemet prisidėjo jau 22-ą kartą iš eilės. Vien per 2016 m. „Maisto banko“ akcijų metu šalies „Maximose“ surinkta daugiau kaip 292 tūkst. vnt. įvairių maisto produktų už daugiau kaip 273 tūkst. eurų.

Greta dukart per metus, pavasarį ir rudenį, vykstančių paramos maistu akcijų, prekybos tinklas „Maisto bankui“ kas mėnesį skiria papildomą paramą maisto produktais. 2015 m. bendrovė fondui skyrė paramą už daugiau kaip 220 tūkst. eurų. Skaičiuojama, kad šių metų pabaigoje bendrovės maisto produktais skirta parama turėtų siekti apie 300 tūkst. eurų.