Seimas po svarstymo pritarė siūlymui leisti paprasčiau gauti teisę vairuoti pramoginius laivus

Seimas po svarstymo pritarė Vidaus vandenų transporto kodekso pakeitimo projektui, kuriuo siūloma nuo kitų metų pradžios tikslinti tvarką, reglamentuojančią, kas gali būti pramoginių laivų laivavedžiais.

Pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą laisvalaikio pramoga siekiant išsinuomoti asmeninį laivą (vandens motociklą) teisėtai yra pasiekiama tik mažam ratui vartotojų.

„Pataisomis siūlome supaprastinti mažų laivelių nuomą, kad, išklausius instruktažą, būtų galima vairuoti šiuos laivelius be didelių kelių mėnesių kursų, kurie dabar iš tikrųjų nesudaro galimybių dėl tokių smulkių laivelių panaudoti juos tinkamai. Ir čia panašiai, kaip buvo anksčiau priimtas, dėl motorolerių, kad paprasčiau, kad jeigu turi vairuotojo teises, galėtum vairuoti“, – pristatydamas projektą sakė vienas jo iniciatorių Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.

Įstatyme siūloma įtvirtinti, kad motorinių pramoginių laivų laivavedžiais, kuriems netaikomas reikalavimas turėti motorinio pramoginio laivo laivavedžio kvalifikacijos liudijimą ar tarptautinį kvalifikacijos liudijimą, būtų laikomi asmenys, vyresni negu 18 metų, vidaus vandenų plaukiojimo rajone ir pakrančių plaukiojimo rajone valdantys išsinuomotus iš juridinių asmenų, vykdančių asmeninių laivų nuomos veiklą, asmeninius laivus.

Asmenys, vykdantys asmeninių laivų nuomos veiklą, privalėtų užtikrinti, kad asmuo, ketinantis išsinuomoti asmeninį laivą, būtų pasirašytinai supažindintas su asmeninio laivo valdymu ir teritorijos, kurioje plaukiojama išnuomotais asmeniniais laivais, ribomis.

Numatoma, kad plaukiojimas išnuomotais asmeniniais laivais gali būti organizuojamas tik vandens telkinio teritorijose, kuri yra pažymėta ir matoma kitiems vandenyje esantiems asmenims, saugiu atstumu nuo pakrantės ar maudyklų. Teisė plaukioti asmeniniais laivais, neturint laivavedžio pažymėjimo, turi būti vykdoma tik pažymėtose vandens telkinio teritorijose, tokiu būdu apsaugant tiek kitų vandens transporto eismo dalyvių, tiek besimaudančių asmenų interesus ir saugą.

Po svarstymo projektui pritarė 123, nė vienas nebalsavo prieš, susilaikė 3 Seimo nariai.