Senjorų kruizas

Ankstų sekmadienio rytą 96 Kaišiadorių trečiojo amžiaus universiteto studentai išsiruošė į Senjorų kruizą Ryga – Stokholmas – Jūrmala. Visus viliojo noras atrasti kelionės Baltijos jūra žavesį ir savo akimis  išvysti po žiemos bundančią Švediją, aplankyti kaimynę Latviją.

Visų nuotaika buvo pakili. Jau važiuojant švietė saulė, kuri tarsi sveikino, šypsojosi ir linkėjo mums geros kelionės. Du pilnutėliai autobusai vežė laimingus senjorus iš Kaišiadorių, Žaslių ir Rumšiškių. Kelionė neprailgo, tos keturios valandos iki Rygos buvo užpildytos įdomiais kelionės gidų pasakojimais, mūsų gražiu bendravimu.

Pirmas lankytas objektas – latvių kosmetikos ir parfumerijos įmonė „Dzintars“. Tai moterų, o gal ir vyrų rojus, apsvaiginęs mus kvapais ir papildęs suvenyrų kraitę namiškiams. Po kvapnios kvepalų gamybos istorijos, vykome į apžvalginę ekskursiją pėsčiomis po Rygos senamiestį: Rygos pilis, Domo katedra, Šv. Petro bažnyčia, paminklas garsiesiems Bremeno muzikantams, kur kai kas pasiekė ir palaikė tik asiliuko koją, kad norai išsipildytų, o kai kas ir iki gaidžio pašoko. Jų norai išsipildys greičiausiai.

Labai susijaudinome, kai priėjome seniausią Rygos pastatą, išgirdome skambant mūsų Tautišką giesmę, atliekamą dviejų gatvės muzikantų. Tai buvo įspūdinga! Surimtėjome, išklausėme, o pajudėję dar išgirdome „Du gaidelius“.

Latvijos skaudžią istoriją priminė aplankytas Nepriklausomybės atgavimo įvykiams atminti – Laisvės paminklas.

Po laisvo pasivaikščiojimo vykstame į terminalą, iš kur pajudame link Stokholmo laivu – keltu „Isabelle“.

Laive mūsų laukė speciali senjorams parengta programa: Rytų akrobatų pasirodymas, „Sutaras“ gyva muzika, kurią papildė mūsų šokiai, Panevėžio meniniai senjorų ir jaunimo pasirodymas, Kantri  ansamblis ir kiti, neleidžiantys nuobodžiauti ir, supant jūrai nerimauti, kolektyvai, loterijos.

Po draugiškai praleistos nakties poilsio kajutėse, mus pasitiko Stokholmas. Ši Švedijos sostinė išsidėsčiusi 14 – koje salų, kurias jungia per 57 tiltus. Apžvalginė ekskursija autobusu ir pėsčiomis po miestą: Rotušė, Karališkieji rūmai, Parlamentas ir kitos miesto įžymybės.

Aplankėme ir vieną unikaliausių pasaulio muziejų – „Vasa“. Vasa – tai iš jūros dugno iškeltas 17 a. karališkasis karo laivas, jūros dugne išgulėjęs 333 metus. Po laisvo pasivaikščiojimo, lauktuvių kraitelių papildymo, vėl laukė keltas su savo linksmybėmis ir nakties poilsiu. Banguojanti jūra stiprokai pasupo, leido pajusti savo galią, šiaurys vėjas denyje išgairino mūsų veidus, bet tai tik pakėlė nuotaiką.

Kai plaukėme vėl į Rygą, savo emocijas Kaišiadorių TAU studentai palydėjo darnia daina. Prie mūsų mielai prisijungė ir kiti respublikos senjorų kolektyvai iš Panevėžio, Klaipėdos, Ukmergės. Sausakimšoje erdvėje prie išėjimo iš kelto skambanti lietuviška daina nustebino ne vieną kitos šalies keliautoją.

Pavargę kūnai, bet nerimstančios džiugios sielos, blizgančios akys, pilnos gerų įspūdžių byloja apie didelį norą vyresnėlių studentų džiaugtis gyvenimu. Tad dar patraukėme į netoliese esančią puikią kurortinę vietovę – Jūrmalą. Aplankėme paplūdimį, kur viena iš mūsų drąsuolių išsimaudė jūroje, nors lauke buvo vos plius 2 laipsniai šilumos ir ore skraidžiojo snaigės. Užsukome į Jaura gatvę, apžiūrėjome fontaną ir kitas žymiausio Latvijos kurorto vietas, toliau mielai pasivaikštome. Po pietų pajudame link namų.

Esame dėkingi už šią puikią kelionę TAU tarybai, ypač rektorei Teresei Kazlauskienei, kuri subūrė mus, rūpinosi turininga ir saugia pramoga, žadina norą nesustoti, džiaugtis gyvenimu. Kruizo metu patirtus įspūdžius norisi apibendrinti Vašingtono Irvingo žodžiais „Gera širdis yra džiaugsmo šaltinis, verčiantis visus aplinkui šypsotis.“ Tad šypsokimės, svajokime, sulaukime malonių akimirkų.