Stabdžių sistema: kuo skiriasi būgniniai ir diskiniai stabdžiai

Stabdžių sistema yra viena svarbiausių kiekvienos transporto priemonės sistemų, kurios pagrindinė funkcija yra sulėtinti arba visiškai sustabdyti. Stabdžių sistemos veikimo principas – veikiant trinčiai, judančios transporto priemonės energijos pavertimas šiluma. Pasak  mechanikų, yra diskiniai ir būgniniai stabdžiai.

Diskiniai stabdžiai

Pagrindiniai jų elementai yra suportas su trinkelėmis, diskas ir stūmoklis. Tai yra efektyvus stabdžių tipas, tačiau gana sunkiai prižiūrimas. Nors stabdžių diskai gali būti ventiliuojami ir neventiliuojami. Disko viduje esantys ventiliacijos kanalai padeda atvėsinti jį stabdymo metu ir po stabdymo. Neventiliuojami stabdžių diskai dažniausiai naudojami galinei ašiai, nes stabdant galinius ratus veikia mažesnė jėga ir taip sukuriama mažiau šilumos. Šio tipo stabdžiuose susidėvėjus stabdžių trinkelėms, jos yra keičiamos naujomis.

Būgniniai stabdžiai

Palyginus su diskiniais stabdžiais, tai yra pigesnis ir lengvesnis stabdžių variantas. Kitą būgninių stabdžių ypatumą lemia jų uždaras dizainas – jie greičiau perkaista, lėčiau atvėsta, o jų veikla pablogėja esant drėgnoms oro sąlygoms. Galinių stabdžių būgnų konstrukciją sudaro stovėjimo stabdis, kai tuo tarpu diskiniai stabdžiai viduje turi atskirą mechanizmą stovėjimo stabdžiams, kuris įjungiamas elektroniniu būdu arba mechaniškai per metalinį kabelį. Būgninių stabdžių trinkelės yra keičiamos, kai susidėvi.

Daugelis šiuolaikinių lengvųjų automobilių turi diskinius stabdžius ant priekinės ašies ir būgninius – ant galinės. Kuo automobilis sunkesnis, tuo diskų skersmuo bus didesnis. Be to, sportiniai lenktyniniai automobiliai turi didelius stabdžių diskus su tarpais ir skylėmis, kad būtų galima padidinti šilumos išsiskyrimą bei išvengti mažų abrazyvinių dalelių nusėdimo.

Kad ir kokius stabdžius turi jūsų automobilis, mūsų internetinė parduotuvė euautodalys.lt siūlo gausų patikimų atsarginių detalių iš gerai žinomų gamintojų pasirinkimą už prieinamą kainą.

Nr. 19/6