Vilniečio pokalbį su Bendrojo pagalbos centro operatore nutraukė sostinės policininkai

2018 m. balandžio 2 d. 17.51 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 buvo gautas skambutis iš vyro, kuris pareiškė norintis nusišauti. Į jo skambutį atsiliepusi Vilniaus skyriaus operatorė bandė išsiaiškinti tokio noro priežastis, aplinkybes ir skambinusiojo namų adresą, nes mobiliojo ryšio operatoriaus „Telia Lietuva“ kartu su skambučiu perduoti vietos nustatymo duomenys buvo su didele 998 metrų paklaida.

Vilnietis tvirtino turįs šautuvą, namuose esantis vienas, bet tikslaus savo adreso nesakė.

Kantriai ir sumaniai bendravusiai operatorei nesunkiai pavyko su juo užmegzti kontaktą. Pokalbio metu ji išsiuntė informaciją Vilniaus apskrities vyriausiajam policijos komisariatui.

Kol operatorė tęsė pokalbį, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato operatyvaus valdymo skyriaus pareigūnai, bendradarbiaudami su Bendrojo pagalbos centro Vilniaus skyriaus pamainos vyresniuoju, tikslinosi informaciją. Pavyko rasti senesnių skambučių įrašų iš to paties telefono numerio ir pagal juos nustatyti tikslų vilniečio namų adresą. Taip pat buvo nustatyta, kad skambinantis vyras neturi savo vardu registruoto ginklo.

Tuo metu, kol operatorė toliau kalbino vyrą, į jo namus buvo pasiųsti policijos pareigūnai. Jų skambutis į duris nutraukė 14 minučių trukusį pokalbį su Bendrojo pagalbos centro operatore.

Kaip vėliau informavo policija, į Bendrąjį pagalbos centrą skambinęs 53-ejų metų vyras buvo neblaivus. Beje, statistika rodo, kad net 2/3 visų savižudybių įvyksta esant girtumui.

Bendrasis pagalbos centras norėtų patarti, kad norint išsikalbėti, ieškant emocinės pagalbos reiktų skambinti nemokamais psichologinės pagalbos numeriais. Skubios pagalbos telefono numeriu 112 reiktų skambinti tik tada, kai iškyla reali grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai pagalbos tarnybos turi nedelsdamos atvykti į nelaimės vietą.

BPC inf.