VLK duomenys liudija Kaišiadorių ligoninės lyderystę

Valstybinės ligonių kasos (VLK) paviešino Sveikatos priežiūros paslaugų teikimo 2020 m. birželio mėnesį apžvalgą. Atlikta analizė byloja skaudų faktą – didelė dalis gydymo paslaugas teikiančių valstybinių įstaigų, net ir paskelbus karantino pabaigą, teikia gerokai mažiau paslaugų, nei tai numato sutartys su Sveikatos apsaugos ministerija. Dėl tokios padėties pirmiausia nukenčia pacientai. Vis dėlto dalis šalies gydymo įstaigų gana sėkmingai atkūrė gydymo paslaugų teikimą. Tarp Lietuvos Respublikos lyderių garbingą vietą užima ir VšĮ Kaišiadorių ligoninė.

Atkurta apie 75 proc. paslaugų

Kalbant apie valstybinių gydymo įstaigų ambulatorinių paslaugų sutarties vykdymą birželio mėnesį, išryškėja ganėtinai liūdnos tendencijos – dauguma valstybinių įstaigų suteikia tik kiek daugiau  nei  50 proc. pagal sutartį numatytų paslaugų. Respublikinio lygmens ligoninės suteikė 56,2 proc., regiono lygmens ligoninės 56,2 proc, rajono lygmens ligoninės 53, 6 proc., poliklinikos 49,3 proc., kitos viešosios įstaigos 43,9 proc. paslaugų.

Regint tokius skaičius, matyti, kad VšĮ Kaišiadorių ligoninės rezultatai tikrai neblogi: atkurta 75,5 proc. paslaugų. ASPĮ Stacionarinių paslaugų sutarties vykdymas siekia 75,5 proc, o ASPĮ Ambulatorinių paslaugų sutarties vykdymas – 74,1 proc. Palyginimui: Elektrėnų rajono savivaldybei pavaldžioje VšĮ Elektrėnų ligoninėje šie rodikliai atitinkamai siekė 54,2 proc. ir 56,3 proc, o VšĮ Prienų ligoninėje – 57,5 proc. ir 49,5 proc. Liūdniausia padėtis Kalvarijos ligoninėje, nes čia stacionarinės paslaugos išvis nebuvo teikiamos, o ASPĮ ambulatorinių paslaugų teikimas siekė vos 40,4 proc.

Negana to, pagal ASPĮ ambulatorinių paslaugų teikimo vykdymą VšĮ Kaišiadorių ligoninė lenkia net tokias garsias įstaigas, kaip Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikos (48,9 proc.), Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos (48,9 proc.), VšĮ Panevėžio ligoninė (42,1 proc.) ar Viešoji įstaiga Respublikinė Kauno ligoninė (48,9 proc.).

Pažvelgus į skaičius, natūraliai kyla klausimas, kur gi glūdi VšĮ Kaišiadorių ligoninės sėkmės paslaptis? Kas lemia, kad mūsų krašto ligoninė tapo viena lyderių?

Sėkmę lėmė vietiniai gydytojai ir kryptingas įstaigos administravimas

Pasidomėjus, kas lėmė, kad VšĮ Kaišiadorių ligoninė tapo viena pirmaujančių šalies gydymo įstaigų, kalbant apie ASPĮ Stacionarinių paslaugų bei ASPĮ Ambulatorinių paslaugų teikimą, išryškėja trys esminės priežastys. Pirmoji yra ta, kad didelė dalis ligoninės personalo yra vietiniai darbuotojai, kurie dirba būtent VšĮ Kaišiadorių ligoninėje ir todėl didelei daliai darbuotojų neprireikė derinti darbo keliose ligoninėse. Antroji priežastis yra tai, kad netgi karantino laikotarpiu ligoninėje siekta kuo geriau pasirūpinti pacientais, tad, net ir vykdant visas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro rekomendacijas, teikiamų paslaugų kiekis balandžio mėnesį sudarė apie 44 proc. Trečioji priežastis buvo principinis Editos Skarakodienės apsisprendimas teikti maksimaliai tiek paslaugų, kiek jų leido teikti aplinkybės ir galiojantys teisės aktai. Paslaugų teikimo kiekis buvo didinimas sulig kiekvienu ministro sprendimu. Tikimasi, kad liepos mėnesio rezultatai nesiskirs nuo ilgalaikių tendencijų.

Vykdoma maksimali registracija

Siekiant vykdyti efektyvesnę registraciją gydymo paslaugoms suteikti, buvo įsteigtas papildomas etatas. Šiuo metu pacientų registracijas telefonu vykdo netgi trys asmenys, todėl, palyginus su kitomis šalies ligoninėmis, prisiskambinti pavyksta neblogai, o maksimalus apžiūros laukimo laikas maksimaliai trunka iki dviejų savaičių. Atsižvelgdama į šias tendencijas, ligoninės administracija prognozuoja, kad 2020 m. liepos mėnuo pagal suteiktų paslaugų skaičių atitiks ilgametes tendencijas.

Kaišiadorių r. savivaldybės inf.