Patraukli reklama neatspindi paslaugos kokybės ir saugumo

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Kauno departamento Kaišiadorių skyriaus specialistai (toliau- NVSC Kauno departamento Kaišiadorių skyriaus specialistai) atkreipia gyventojų dėmesį ir įspėja, kad nevertėtų aklai pasitikėti internetine apgyvendinimo paslaugų reklama, o prieš vykstant ilsėtis ir perkant paslaugą, iš patikimų šaltinių reikėtų gauti informaciją apie paslaugos teikėją. Tai galėtų būti ir draugų ar pažįstamų rekomendacijos arba, nuvykus į vietą, situaciją reikėtų įvertinti pačiam.

Apgyvendinimo paslaugų veiklos saugos ir higienos reikalavimus reglamentuoja Lietuvos higienos norma HN 118:2011 ,,Apgyvendinimo paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-82 (toliau- HN 118:2011). Higienos normos reikalavimai privalomi visoms apgyvendinimo paslaugoms, taip pat ir toms, kurių veiklai nereikia leidimo-higienos paso, kaip pavyzdžiui kaimo turizmo sodybų veiklai. HN 118:2011 netaikoma tik laivuose teikiamoms apgyvendinimo paslaugoms ir patalpų nuomos paslaugoms.

NVSC Kauno departamento Kaišiadorių skyriaus specialistai 2016 metais atliko 20-ies įmonių ir asmenų su verslo liudijimais teikiamų apgyvendinimo paslaugų valstybinę periodinę visuomenės sveikatos kontrolę ir nustatė net 97 įvairaus pobūdžio HN 118:2011 reikalavimų pažeidimus:

  • vartotojams gerai matomoje vietoje raštu nebuvo pateikta informacija apie saugaus elgesio vandenyje taisykles, nebuvo atlikti maudymosi vietos vandens mikrobiologiniai tyrimai;
  • vartotojui nesuteikė tikslios, išsamios ir teisingos informacijos apie apgyvendinimo paslaugų teikimo vietą, teikiamas paslaugas, aprūpinimą inventoriumi, nebuvo parengtos vidaus tvarkos taisyklės;
  • prieš apgyvendinimo paslaugų teikimo sezono pradžią nebuvo atlikti geriamojo vandens (šalto ir karšto) mikrobiologiniai tyrimai legionelėms nustatyti;
  • nebuvo vykdomi karšto vandens sistemos profilaktiniai darbai;
  • asmenys, teikiantys apgyvendinimo paslaugas, dirbo nepasitikrinę sveikatos bei neturėjo higienos ir pirmosios pagalbos žinių atestavimo pažymėjimų;
  • apgyvendinimo paslaugų teikimo vietoje įrengta pirtis ir baseinas bei jų priežiūra neatitiko teisės akto reikalavimų;
  • valymo ir dezinfekcijos priemonės buvo naudojamos ne pagal paskirtį ir gamintojo instrukcijas;
  • teritorija, jose esantys įrenginiai nebuvo saugūs, įrengti ir prižiūrimi taip, kad juos naudojant būtų išvengta nelaimingų atsitikimų.

Už ypatingai grubius higienos normos reikalavimų pažeidimus 6 asmenims buvo taikytos administracinio poveikio priemonės, kitiems – duotas terminas trūkumams pašalinti. Pateiktų nurodymų vykdymas buvo tikrinamas grįžtamosios visuomenės sveikatos saugos kontrolės metu. Siekiant užtikrinti suinteresuotų šalių lūkesčius ir sumažinti žalingo aplinkos poveikio visuomenės sveikatai riziką, kontrolės metu buvo suteikta 20 konsultacijų raštu ir 62 konsultacijos žodžiu.

 

Ką turėtų žinoti vartotojas

Vartotojas turi išimtinę teisę gauti tik kokybišką ir saugią paslaugą, kuri turi atitikti jų lūkesčius ir turi būti suteikta taip, kaip reglamentuojama įstatymuose ir teisės aktuose. Informacija apie galimą su paslauga susijusią riziką turi būti suteikta vartotojui prieš įsigyjant paslaugas (sudarant paslaugų teikimo sutartį).

Pastebėjus, kad paslauga teikiama nesaugiai, jos reikėtų nedelsiant atsisakyti, o apie pažeidimus raštu informuoti NVSC Kauno departamento Kaišiadorių skyrių.