Kaišiadorys gražinasi – planuojama atnaujinti visą Gedimino gatvę

Kaišiadorių valdžia užsimojo iš peties – šį kartą ruošiamasi rekonstruoti Gedimino gatvės prieigas. Bus įrengti nauji šaligatviai, atnaujintos pėsčiųjų perėjos, apšvietimas, įrengti dviračių takai, autobusų stotelės, naujos automobilių stovėjimo aikštelės, poilsio aikštelės ir pan. Siūlome ir savo skaitytojams susipažinti su Gedimino gatvės prieigų atnaujinimo projektu.

Esamos būklės analizė

Nagrinėjama teritorija (plotas – 5,6 ha, gatvės ilgis – 2 km 850 m) – C1 kategorijos Gedimino gatvė Kaišiadoryse, besitęsianti išilgai miesto šiaurės rytų – pietvakarių kryptimi.

Gedimino g. šiaurrytinėje dalyje nuo geležinkelio tunelio iki Kęstučio g. nėra šaligatvio šiaurinėje gatvės pusėje. Pietinėje gatvės pusėje šaligatvis siauras, neatskirtas nuo važiuojamosios dalies žaliąja juosta. Gatvės šviestuvų tinklas – retas, gatvės šviestuvai seno tipo, neekonomiški, neatitinkantys šiuolaikinių gatvių apšvietimo projektavimo kokybės standartų LST EN 13201-3:2004/AC:2007.

Atkarpoje nuo Kęstučio g. iki Algirdo g. šaligatviai yra abiejose gatvės pusėse: pietinėje atskirtas žaliąja juosta, apželdintas brandaus amžiaus liepomis, klevais, šiaurinėje – siauras, neatskirtas nuo važiuojamosios dalies žaliąja juosta. Šaligatvių danga – betono plytelės ir bordiūrai yra nusidėvėję, aptrupėję, danga deformuota, neatitinka STR 2.01.01(4):2008 „Esminis statinio reikalavimas „Naudojimo sauga“ reikalavimų.

Gedimino g. centrinėje dalyje nuo Algirdo g. iki Paukštininkų g. šaligatviai yra abiejose gatvės pusėse, didžiojoje atkarpos dalyje abiejose pusėse nuo važiuojamosios dalies atskirti žaliąja juosta, apželdinti liepomis, klevais. Šaligatvių danga-betono plytelės, patenkinamos būklės. Esamų šaligatvių danga ne vienoda – daugumoje betoninės plytelės, atskiruose ruožuose trinkelių danga.

Rekonstruojamos Gedimino gatvės atkarpoje yra 10 pėsčiųjų perėjų. Didžioji jų dalis yra įrengtos šviesoforu nereguliuojamose aptarnaujančių ir pagalbinių D kategorijos gatvių sankryžose. Papildomos inžinerinio eismo saugumą gerinančios priemonės įrengtos dvejose pėsčiųjų perėjose (fizinės greičio mažinimo priemonės: iškilios pėsčiųjų perėjos), aštuoniose pėsčiųjų perėjose papildomų inžinerinių eismo saugumą gerinančių priemonių (padidinto atspindžio įspėjamųjų kelio ženklų, kryptinio perėjų apšvietimo, fizinių greičio mažinimo priemonių, tokių kaip: greičio mažinimo kalneliai, iškilios pėsčiųjų perėjos, kitų) nėra įrengta.

Ties Gedimino g. sankryža su Paukštininkų g., Gedimino gatvė išplatėja, atsiranda papildomos lėtėjimo ir greitėjimo juostos. Sankryža šviesoforu nereguliuojama. Būtina diegti inžinerines eismo saugumą gerinančias priemones (šviesoforinio reguliavimo arba rekonstrukcija į žiedinę sankryžą).

Šaligatviai nuo Paukštininkų g. iki prekybos centro „Senukai“ yra abiejose gatvės pusėse, nuo važiuojamosios dalies neatskirti žaliąja juosta. Nuo prekybos centro „Senukai“ pietrytinėje Gedimino g. pusėje yra įrengtas naujas pėsčiųjų ir dviračių takas, besitęsiantis supiltu kelio pylimu pro Girelės I ir II tvenkinius iki Ąžuolyno g. Pėsčiųjų-dviračių takas nuo važiuojamosios kelio dalies atskirtas metaliniu atitvaru.

Gedimino gatvėje prie visuomeninės paskirties pastatų, atsižvelgiant į išaugusį automobilizmo lygį Lietuvoje ir Kaišiadoryse, nepakankamas automobilių stovėjimo aikštelių skaičius. Mašinos parkuojamos pagrindinės gatvės kraštuose, tokia padėtis sukelia daug nepatogumų visiems eismo dalyviams – susidaro avarinės situacijos, neužtikrinamas transporto ir pėsčiųjų matomumas.

Viešojo transporto stotelėse ne visur yra įrengtos stoginės keleiviams, nėra įspėjamųjų paviršių, skirtų asmenims su regėjimo negalia. Gedimino g. dalis medžių yra pažeisti kenkėjų.

Projektiniai pasiūlymai

Siūloma pėsčiųjų eismą numatyti abiejose gatvės pusėse, o dviračių juostas rengti važiuojamojoje gatvės dalyje. Šio projektinio pasiūlymo privalumas tame, kad pėsčiųjų eismas bus saugesnis, atskirti srautai. Trūkumas – neatsakingi dviratininkų ar mašinų vairuotojų veiksmai gali sukelti avarines situacijas.

Pėsčiųjų takai projektuojami abiejose Gedimino gatvės pusėse. Tako plotis – 2,5m, dangos nuolydis 1,5 % ir nukreiptas į gatvės pusę. Ruožuose, kur takas atitolsta nuo gatvės borto, takas aprėminamas vejos bortais. Žalia skiriamoji juosta tarp gatvės borto ir tako vejos borto – planiruojama su nuolydžiu į gatvės pusę, sutvirtinama dirvožemio sluoksniu h-10cm, užsėjant žolės sėklų mišiniu. Prieigų plotas už pėsčiųjų tako sutvarkomas- pratęsiama trinkelių danga, planiruojamas žalias plotas.

Dviračių eismo juostos suprojektuotos laikantis pagrindinių dviračių takų projektavimo principų.

Dviračių eismo juosta projektuojama Gedimino gatvės važiuojamojoje gatvės dalyje. Taikomas minimalus dviračių juostos plotis – 1.5m. Dviračių juostos eismo kryptis privalo sutapti su transporto eismo kryptimi. Dviračių eismo juosta – gatvės važiuojamosios dalies kraštinė fiksuoto pločio juosta, skirta dviračių eismui. Dviračių juostų atskyrimui nuo bendro transporto siūloma rengti eismo juostų atskyrėjus. Dviračių eismo juosta turi būti paženklinta baltu dviračių simboliu ir horizontaliojo ženklinimo balta rodykle.

dviračių takai Gedimino gatvėje

Pagal nuo seno susiformavusią Gedimino gatvės struktūrą, abiejose gatvės pusėse randasi automobilių statymo aikštelės, viešojo transporto stotelės. Šiose gatvės važiuojamosiose dalyse nerekomenduojama rengti dviračių juostų, todėl dviračių eismas per nužemintą bortą nukreipiamas į dešinėje gatvės projektuojamą bendrą pėsčiųjų-dviračių taką. Taip aplenkiama nesaugi, padidinto avaringumo vieta. Pravažiavus mašinų statymo aikštelę ar viešojo transporto sustojimo aikštelę, dviračių eismas per nužemintą gatvės bortą grąžinamas į gatvėje įrengtą dviračių eismo juostą.

Pėsčiųjų-dviračių takas projektuojamas, kaip pėsčiųjų takų tąsa, siekiant dviratininkams aplenkti mašinų statymo aikštelę ar viešojo transporto sustojimo aikštelę. Tako plotis – 2,5 m, dangos nuolydis 1,5 % ir nukreiptas į gatvės pusę. Dangos konstrukcija – analogiška pėsčiųjų takų dangos konstrukcijai. Siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą, siūloma pėsčiųjų – dviračių tako dalį, skirtą dviračių eismui rengti panaudojant raudonos spalvos trinkeles. Apie pėsčiųjų takų ir pėsčiųjų –dviračių takų pradžią ar pabaigą informuoja kelio ženklai Nr.412, Nr. 413.

Pėsčiųjų – dviračių tako pradžioje, kur takas jungiasi su jau esamu pėsčiųjų-dviračių taku ir esamu šaligatviu, išorinėje pusėje dėl gilaus griovio numatoma įrengti metalinę apsauginę tvorelę, gatvės pusėje pratęsiamas metalinis kelio atitvaras. Metalinę apsauginę tvorelę numatoma įrengti ir kituose Gedimino gatvės ruožuose, kur susidaro aukštas šlaitas, sukeliantis pavojų pėsčiųjų ar dviratininkų saugumui.

Rekonstruojamame gatvės ruože numatoma įrengti 13 perėjų, viena jų (ties gimnazija) jau yra reguliuojama šviesoforu. Kadangi pėsčiųjų-dviračių takai bendri pėsčiųjų perėjose nėra numatomos atskiros dviračių ar pėsčiųjų juostos.

Trasos pradžioje ir ties PC „Rimi“ perėjas numatoma rengti su greičio mažinimo kalneliais ir raudonos spalvos antislydimine pašiurkštinta danga. Likusias pėsčiųjų perėjas siūloma rengti viename lygyje su važiuojamąja dalimi, panaudojant raudonos spalvos antislydiminę, pašiurkštintą dangą.

Ties visomis perėjomis statomi padidinto atspindžio kelio ženklai Nr.533, Nr.534 sukomponuoti ryškiaspalviuose skyduose. Minėtos priemonės padidins eismo dalyvių saugumą.

Šaligatviams ir pėsčiųjų takams kertant važiuojamą dalį, ties pėsčiųjų perėjomis turi būti įrengta rampa su reikalaujamais nuolydžiais ir įspėjamuoju paviršiumi pagal reikalavimus žmonių su negalia reikmėms.

Pėsčiųjų – dviračių takus, pėsčiųjų takus, šaligatvius, perėjas numatoma apšviesti, įrengiant modernius ir šiuolaikiškus šviestuvus, kad būtų užtikrintas tinkamas matomumas tamsiu paros metu. Apšvietimas projektuojamas vadovaujantis LST EN 13201 serijos standartais [3.21; 3.22; 3.23].

Rekonstruojamajame gatvės ruože yra 8 viešojo transporto stotelės. Ne visuose įrengtos keleivių laukimo paviljonai. Jau esami trukdys naujai projektuojamų pėsčiųjų-dviračių takų, bei pėsčiųjų takų įrengimui, todėl naujai numatomose vietose siūlome rengti naujus paviljonus. Keleivių laukimo aikštelėse būtina įrengti vedimo bei įspėjamuosius paviršius asmenims su regėjimo negalia.

Trasos pradžioje, gatvės dešinėje esamą autobusų sustojimo vietą žymi tik ženklas. Šioje vietoje stebimi konfliktiniai taškai autobusų ir įvairaus transporto judėjimas, neapspręstas kelio ženklais. Minėtoje vietoje siūloma rengti sankryžą, organizuojančią ir nukreipiančią įvairius transporto srautus, jiems tinkama linkme.

Gedimino gatvės pradžia

Prie PC „Rimi“ esanti viešojo transporto keleivių laukimo aikštelė, esanti salelėje naikinama ir įrengiama nauja, atitinkanti viešojo transporto stotelių įvažų įrengimo reikalavimus.

Stotelė pri Rimi

Rekonstruojamos gatvės abiejose pusėse numatoma įrengti poilsio aikšteles. Jų vietos parenkamos atsižvelgiant į vietos užstatymą ir sklypų ribas. Poilsio aikštelėse įrengiami suoliukai pritaikyti asmenims su negalia, pastatomos šiukšlių dėžės, įrengiami dviračių stovai. Poilsio aikštelių dangos konstrukcija – analogiška pėsčiųjų-dviračių takų dangos konstrukcijai.

Poilsio aikštelės

Abipus šalia Gedimino gatvės visas esamas automobilių stovėjimo aikšteles numatoma rekonstruoti.

Rekonstruojant stovėjimo aikšteles, įrengiama trinkelių dangą, asmenims su negalia skirtos stovėjimo vietos, pastatomi atitinkami ženklais. Esama stovėjimo aikštelė prie memorialo paliekama su esama asfalto danga.

Naujai projektuojamos automobilių stovėjimo aikštelės prie Gedimino g. 30, Gedimino g. 32, Gedimino g. 55, Gedimino g. 69, Gedimino g. 48, Gedimino g. 85. Naujai rengiamuose mašinų stovėjimo aikštelėse numatomos statymo vietos asmenims su negalia.

Pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūra turi būti patogi, saugi ir pritaikyta neįgaliųjų eismui. Įrengiant takus, perėjas, sankryžas vadovautis STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“. Prieš nuovažas, pėsčiųjų perėjas (prieš aukščių pasikeitimus), viešojo transporto keleivių laukimo aikštelėse įrengiami įspėjamieji ir vedimo paviršiai žmonėms su negalia.

Mašinų stovėjimo aikštelėse numatomos automobilių stovėjimo vietos atitinkamai apstatant kelio ženklais ir pažymint neįgaliesiems skirtas stovėjimo vietas. Viešojo transporto keleivių laukimo aikštelėse numatoma įrengti vedimo ir įspėjimo paviršius.

Vadovaujantis atlikta Gedimino gatvės želdinių inventorizacija, numatoma pašalinti kenkėjų pažeistus medžius, taip pat šalinami medžiai, kurie trukdo projektinių sprendinių įgyvendinimui ir su tuo eismo saugumo užtikrinimui.

Vietoje pašalintų želdinių numatoma atsodinti naujus dekoratyvinius medelius ir krūmus.

Rekonstruojamos gatvės žaliųjų juostų apsodinimui parinkti želdiniai yra atsparūs žiemos šalčiams, vėjui, sausroms, ligoms, oro taršai. Žaliose juostose, kur pagal galiojančius įstatymus galima sodinti medžius (jei žalioji juosta vienos eilės medžiams ne siauresnė kaip 2m ir jei žalioji juosta siauresnė, bet prieš tai augo medis) siūloma sodinti Trakinio klevo kultivarą „Elsrijk“.

Trakinis klevas

Atsižvelgiant į medžio ekologinius ir biologinius poreikius nesiūloma jų sodinti siauresnėse kaip 1,5 m žaliose juostose. Kad suvienodinti netaisyklingą fragmentuotą esamų želdinių alėją (kur negalima sodinti medžių, nes žalioji juosta siauresnė nei 2m) siūloma sodinti krūmus:
− kur žalioji juosta ~1,5m pločio – pilkosios lanksvos kultivarą „Grefsheim“;
− kur žalioji juosta ≤ 1,0m pločio – Beržalapę lanksvą;

Spiraea x cinerea

Spiraea betulifolia

Ruožuose, kur takas atitolsta nuo gatvės borto, takas aprėminamas vejos bortais. Žalia skiriamoji juosta tarp gatvės borto ir pėsčiųjų-dviračių tako vejos borto – planiruojama su nuolydžiu į gatvės pusę, sutvirtinama dirvožemio sluoksniu h-10cm, užsėjant žolės sėklų mišiniu.

Prieigų plotas už dviračių-pėsčiųjų tako sutvarkomas – pratęsiama trinkelių danga, planiruojami ir sutvarkomi šalia darbų zonos esami žali plotai.

Gedimino gatvės apšvietimui numatoma įrengti abipusį gatvės apšvietimą. Atramas numatoma statyti tarp gatvės ir pėsčiųjų tako žalioje zonoje. Atramos būtų statomos šachmatine tvarka kas 40m. Ant atramų sumontuojamos dvi gembės – viena tvirtinama ant atramos viršaus, jos ilgis 1 m, o kita 7 m aukštyje, kurios ilgis 0,5 m. Ant atramų būtų montuojami po du LED šviestuvus. Vienas šviestuvas nukreiptas Gedimino gatvės apšvietimui, kurio tvirtinimo aukštis būtų 9,5 m, jo galingumas 102 W, o kitas pėsčiųjų tako apšvietimui, kurio tvirtinimo aukštis būtų 7 m, jo
galingumas 35W.

Kiekvienai pėsčiųjų perėjai apšviesti numatyta po dvi 6 m aukščio metalinės atramos su LED 90 W šviestuvais. Tose vietoms, kur pėsčiųjų perėjų apšvietimo atramų pastatymo vietos sutampa su Gedimino gatvės ir pėsčiųjų tako apšvietimo atramų pastatymo vietomis, šviestuvus montuoti ant vienos atramos.

Automobilių stovėjimo aikštelių apšvietimui numatoma statyti metalinės 7 m aukščio atramas ant kurių sumontuojamos 1 m aukščio ir 0,7 m ilgio gembes. Šviestuvo tvirtinimo aukštis 8 m, o galingumas 70 W.

Visi šviestuvai, išskyrus perėjų šviestuvus, yra su autonominiu reguliavimo funkcija pagal laiką.

Statinių statybvietės adresas : Kaišiadorių r. sav., Gedimino g.

Statinių numatoma pagrindinė naudojimo paskirtis: Susisiekimo komunikacijos: kiti transporto statiniai Statybos rūšis: Naujo statinio statyba. Statinių kategorija: Ypatingas statinys

Projektinius pasiūlymus parengusio projektuotojo įgaliotas atstovas, galintis informuoti apie projektinius pasiūlymus, vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas ir telefono numeris:  UAB „Sweco Lietuva“, A.Strazdo g. 22, LT-48488 Kaunas Projekto vadovas: Rimantas Undraitis el.p. rimantas.undraitis@sweco.lt mob.tel. 868227754  Strazdo g.22, LT-48488 Kaunas.

Statytojas: Kaišiadorių rajono savivaldybė, Bažnyčios g. 4, LT- 56121 Kaišiadorys tel. (8346) 20 480
el.p. meras@kaisiadorys.lt, dokumentai@kaisiadorys.lt

Susipažinimo su projektiniais pasiūlymais adresas, telefono numeris ir laikas, savivaldybės interneto svetainės adresas. Kaišiadorių rajono savivaldybė, Bažnyčios g. 4, LT- 56121 Kaišiadorys tel. (8346) 20 480 darbo dienomis 9.00-17.00 val. http://www.kaisiadorys.lt

Informacija, iki kada ir kaip iki viešo susirinkimo visuomenės atstovai projektuotojui gali teikti pasiūlymus dėl projektinių pasiūlymų: Pasiūlymus teikti iki 2017 m. liepos 19 d. 17.00 val. paštu UAB „Sweco Lietuva“, A.Strazdo g. 22, LT-48488 Kaunas arba elektroniu paštu kaunas@sweco.lt  ir viešo susirinkimo metu.

Kur ir kada vyks viešas susirinkimas: 2017 m. liepos  19d. 17.00 val. Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos tarybos salėje, Bažnyčios g. 4 LT-56121, Kaišiadoryse.

Projektiniai pasiūlymai