Telefoniniai sukčiai toliau mulkina patiklius žmones naudodami savo senus metodus

Panašu, kad telefoniniai sukčiai vis dar sugeba rasti patiklių žmonių, kurie tiesiog patys nusikaltėliams atiduoda savo sunkiai uždirbtus pinigus. Dar labiau stebina tai, jog jie ir vėl naudojasi jau prieš daugybę metų pamirštas schemas. Vien praėjusią parą Kauno apskrityje užregistruoti du pranešimai apie tokių sukčių padarytus nusikaltimus.

Sausio 8 dieną 15.50 val. Kaune, S. Žukausko g., moteris (gimusi 1971 m.), sulaukusi SMS žinutės, jog laimėjo 1 000 eurų bei mobilųjį telefoną, tačiau turi nupirkti papildymų telefonams už 200 eurų, nupirko pastaruosius ir jų duomenis perdavė nepažįstamiems asmenims. Padaryta 200 eurų žala.

Vos po valandos, apie 16.50 val., taip pat Kaune, Demokratų g., moteriai (gimusiai 1933 m.) paskambino asmuo, prisistatęs policijos pareigūnu, kuris pasakė, kad pastaroji namie turi padirbtų eurų kupiūrų, tad pas ją atvyks pareigūnas. Atvykęs asmuo pasiėmę moters pateiktus pinigus ir, patikinęs, kad pakeitęs kupiūras sugrįš, nebegrįžo. Padaryta 600 eurų žala.

Policijos pareigūnai taip pat perspėja, kad sukčiai yra sugalvoją ne vieną schemą, kaip iš jūsų išvilioti pinigus. pastaruoju metu dažniausiai skambinantieji prisistato policijos pareigūnais ir praneša apie policijos pareigūnų sulaikytus asmenis, pas kuriuos apžiūros metu rastos jums priklausančios banko kortelės arba banko kortelių duomenys. Sutikrinimui skambinantieji prašo asmens duomenų, prisijungimo prie elektroninės bankininkystės prisijungimo kodų.

ĮSIDĖMĖKITE! Elektroninės bankininkystės prisijungimai yra konfidenciali informacija ir nei policijos, nei jokios kitos institucijos, net ir banko, kuriame yra jūsų sąskaita, darbuotojai, jų telefonu neprašys.

Sprendimas – informuokite „pašnekovą“, kad tuoj atvyksite į įstaigą ir ten išsiaiškinsite visus klausimus.

SULAUKĖTE ĮTARTINO SKAMBUČIO?

  1. Paprašykite „skambintojo“ paskambinti vėliau – raskite pasiteisinimą ir laimėkite laiko susivokti kas vyksta;
  2. Nepriimkite JOKIŲ sprendimų vienas(-a) – paskambinkite giminaičiams, artimiesiems, nueikite pas kaimynus, paaiškinkite situaciją ir paprašykite pagalbos;
  3. Neatskleiskite asmeninių duomenų – asmens kodo, elektroninės bankininkystės kodų ir kt. darbuotojai, pareigūnai ir kiti tarnautojai telefonu NEPRAŠO pateikti asmeninių duomenų.

VISADA APIE TOKIUS ĮVYKIUS PRANEŠKITE POLICIJAI – 112